Mini-Håkan.

Jag skrev ju här för några dagar sedan om Håkan och det här höll vi på rätt mycket med inom familjen. Smeknamnet kom till efter att jag, Joel, tant Nina, faster Jenny och Pysens mormor och morfar varit på Pysens första HH konsert i Halmstad förra påsken. När konseten var slut stod vi alla utanför arenan och prata och jag sa "Det kanske är en liten Håkan här inne". Jag syftade på att det kanske var en framtida musiker, inte att han kanske skulle få heta Håkan vilket alla andra uppfattade mitt uttalande som. Så lilla Pysen var Håkan i sex månader och Joel tyckte det var helt fel att kalla HEN för Håkan ifall att det var en tjej... ? (Jo, det hade säkert satt spår i det lilla livet om det hade varit en flicka). Till och med Joel vande sig efter några månader och sa Håkan. Men som sagt, det var ett i.f namn även fast vissa tyckte han skulle i alla fall kunna få heta Håkan i andra namn. Nej Nej, sa vi bestämt. Vi döper han till ett dansbandsnamn istället och så fick det bli!



Håkan på sin andra Håkan konsert i Tylösand.



Håkan i sin första sjömanskostym som han fick av sin moster.



No more Håkan! 1 timmes gammal Pysen "Dansbandskungen" Bengt Anders!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback