Kärt barn har många namn?

Jag har ju valt att kalla min lilla son för något annat än hans riktigt namn här i bloggen. Varför?
Jag tyckte det var lite ballt! Det är ju så många av de där större bloggarna gör, som s
piderchick och avenymamma till exempel. Och nu när jag har fått igång min statistik ser jag ju att jag är på god väg att bli en i mammabloggsgänget, Yepp!

Det är ju ingen hemlighet vad han heter och jag kan tänka mig att en si så där 95% av mina läsare är folk jag känner som redan vet vad han heter. Jag valde i alla fall att kalla honom Pysen. Det är min fin fin finaste vän Åsas smeknamn på min son. "Hur mår pysen?" "Pussa pysen från mig." Jag tycker det låter så gulligt!

Andra smeknamn som jag kunde ha valt:

Lusen. Välanvänt smeknamn som min syster började med när Pysen var mini-mini. Med detta smeknamnet har jag även kommit på en låt som vi brukar sjunga tillsammans, Lusen och jag.

Håkan. Det var vårt poduktionsnamn på bebisen så det känns liksom lite som ett i.f namn. (Innan födelse namn). Det kommer från att han hade varit på tre Håkan Hellström konserter när han låg i magen, I´m a big fan!

Fisen. Jag har ingen statistik på hur mycket bebisar pruttar. Men vår unge fes något enormt hans första månader i livet. Han bjuder fortfarande in till pruttkalas då och då.

Snuttis. Urtöntigt och något som jag har börjat kalla pysen på senare dar´. Det tillsammans med älskling, hjärtat, vännen och andra fåniga namn. Ni som känner mig vet att jag är ganska lång ifrån puttinutt och gulligull. Men denna lilla gossen knäckte mig totalt på den fronten.

Gosen. Det brukar Joel kallas sin son. Tycker det är så mysigt. Hej Gooosen! Är du fortfarande vaken?" Brukar han säga när han kommer hem från jobbet (om han fortfarande är uppe vill säga).




Åsa tillsammans med Pysen när han var en månad gammal. Kärlek!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback