Söndag, härliga Söndag.

Idag har det varit Söndag, kommer förmodligen inte som en nyhet för någon där ute men ändå väl värt att poängtera. Jag och Pysen har haft en fantastiskt trevlig Söndag med våra vänner idag. Det blev en lång lång promenad längst Nissan och vidare ner på västra stranden och jag kan upplysa er om att en promenad på stranden med barnvagn är pritty jobbigt! Vi bestämde oss för att gå hem till Nina, Marcus och Vegas och grilla korv som skulle avnjutas på deras soliga altan. Men så blev det inte riktigt för när vi kom hem till dem så hade solen gått i moln. Hur typiskt? Marcus fick i alla fall stå ute och grilla vurre som vi sedan intog inomhus. Och mums vad gott det var, årets första grill är väl ändå för härlig? Lagom till vi skulle rulla hemåt hade solen tittat fram igen och jag njöt i fulla drag av den där tystnaden som bara finns mitt inne i stan på Söndagar. Söndagstystnaden i symfoni med lite vårfåglar och ett stort gäng svanar som flög över takåsarna. Tänk vad livet är bra!



På promenad genom staaaaan som Perran brukar sjunga om.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback