Practical Joke

Jag och Joel har en del föremål i våra ägor som den andra hatar av någon anledning.
Jag har Joels jultomte. Den.är.så.äcklig! Varendaste år när julpyntet ska fram börjar det årliga tomtegnatet. Ska tomten verkligen fram? Vart ska den stå så ingen ser den? Usch, ta bort tomten! Det är min finaste tomte! Den har jag haft hela livet. Tomten är uteliggare! osv.osv.osv.

Jag hittade bara en bild på uteliggartomten. Joel har gjort ett fint potpurri och mms:at till mig så att jag förmodligen gick runt i panik hela den dagen. TOMTEN NUDDAR JU MIN FINA NALLE!


Bilden gör ingte tomten rättvisa! Den är MYCKET äckligare i verkligheten. Under luvan står det Joel med en spritpenna, Joel har klippt mustaschen a la Hitler, och någon mus har tuggat på hans byxor så de är fulla med hål. USCH! De andra kläderna är givetvis också håliga och skitiga, därav uteliggartomten! I år(eller jag menar förra året) tog Joel av han kläderna och påstod att han skulle sy nya. Tillåt mig använda uttrycket LOL! Som om det någonsin kommer hända! Nej nej, istället har tomten stått i en av Joels uttvättade svarta strumpor, det tyckte tydligen Joel var en passande tomteoutfit.

Moa håll i dig nu! Joel hatar min STORA nalle som min vän Moa har fraktat hela vägen från Amerikatt. Han tycker att den är stor, ful och onödig! Jag tycker att den kommer passa perfekt i Pysens pysiga rum!
Just nu har vi byggnadsställningar runt hela vårt hus då de ska bytas fönster här framöver och detta såg jag för några dagar sedan:



Ricky står ute, ensam, kall och rädd fem och en halv våning upp i luften. Stackars lilla vän!



Han fick komma in igen. Och med detta är vi tillbaka på ruta ett. Ricky som snart ska få en plats i ett pysigt rum och uteliggartomten som ligger nerpackad i en kartong på vinden iförd en gammal utvättad strumpa!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback