Nyanser.

Inatt när jag var vaken efter jag äntligen hade somnat men när jag vaknade igen och hängde lite med Pysen, det gör vi varje natt, ett par gånger. Nu blev det en konstig mening men jag hoppar upp på tråden igen. Runt 03-tiden satt jag i alla fall i  sängen och spelade Mahjong som vanligt, Pysen låg och snackade i sin säng som vanligt och Joel låg och sov som en stock som vanligt. Då plötsligt hör jag en liten vårfågel i fjärran. Sjungandes på en vacker och välbekant melodi. Det kändes som jag kunde sitta där hela natten och lyssna på den sjungande våren genom ett stängt fönster. Finns det någon mer härlig känsla än de där första vårvibbarna som drar genom kroppen?

Det är det som är det fina med årstider förstår ni. Slutet och början av alla årstider har något speciellt med sig.
Hopp Längtan Minnen Liv Tro Puls Värme Vemod Harmoni

Välkommen min vår! Vad vi ska ha det trivsamt, du och jag.



Jag googlade på vårfågel och denna kom upp.
Come sing for me, baby!



För er som vill lära er mer om vårfåglar och hur de låter kan göra det 
här.
(Jag ser framför mig den där mannen som pratar på inspelningarna i gröna skogskläder, en kånken på ryggen med termos och mackor i, en hopvikbar pall under den ena armen och en inspelningsapparat under den andra. Där går han runt i skogen, ensam, med sin inspelningsapparat och spelar in fåglar dagarna i enda!)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback