Den där Juvelen...

Den där mannen jag har valt att dela mitt liv med slutar aldrig att förvåna. Pysen vaknade ovanligt tidigt i morse och låg och stökade och grejade i sängen och var lagom missnöjd samtidigt som han genomförde sin dagliga morgontortyr. Efter en si så där en timma av stök och bök (Jag ger inte upp i första taget) kommer Joel in som gjorde sig i ordning till jobbet och tog Pysen så jag kunde sova en stund till. 9½ minut senare(Tack för generositeten) kommer han tillbaka med den lilla mannen då han skulle tuta iväg till jobbet.

"Vart är nappen?" frågar jag.
"Den ligger nog i den blå baljan, jag hämtar den" säger Joel.

Redan nu kan ju läge av bebis tyckas lite konstig men inte för mig. Jag vet att han brukar lägga Pysen i badbaljan ibland. Varför vet jag däremot inte.
 Filt på golvet?
 Babygymet?
 Matstolen?
 Babysittern?
 Babywalkern?
 Vagnen?
Nej, badbaljan tar vi ?!

Hur som helst. Efter fortsatt morgontortyr ger jag upp och går upp för att peta in linserna och ser det här:



Mannen har tagit en blöja och lagt som ett huvudskydd. En BLÖJA!
Istället för att välja något mjukt som finns i ett badrum typ, eh, låt mig tänka. EN HANDDUK!
Så har han gått in till ett annat rum och hämtat en minimal liten blöja som huvudkudde...

Jag slutar aldrig att förvånas!


Kommentarer
Postat av: Joel

Det är så jag gör det :-) Du har bra sett 5,3% av mina trix och fix darling

2012-03-05 @ 21:14:41
Postat av: Lina

Kanske ska hon vara glad att hon inte sett mer Joel, haha! Jag tycker det är kul med dina innovativa ideér, varför vara så enkelspårig, det finns ju tusen lösningar!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback