En sån där dag...

Idag har jag haft en sån där dag som har varit helt vardaglig men helt speciell. En fin dag. En bra dag.
I skrivande stund sitter jag på balkongen i en lite för sval kvällstemperatur i en lite för gammal tjocktröja helt ensam och njuter av ett glas vin. Dagen D börjde i tidig otta, närmare bestämt kl 06.00. Pysen vaknade i vanlig ordning och Joel gick och hämtade honom för att lägga honom i vår säng (ljuvliga morgonmys med små händer dragandes i håret och små fötter sparkandes i ryggen) men istället för att lägga sig så studsar Joel in i duschen. Det vankas svensexa och Joel got a feeling (Oooohooo) att det är just idag. Tvättid börjar kl 7 och jag vet att grabbarna kommer komma vid 08.30-tiden för att haffa Joel. Går runt med ett härligt pirr i kroppen hela morgonen och försöker verka som vanligt. Vid 07.01 är Joel nyduschad, nyrakad, frukostäten och går runt och städar... Nervös? Exalterad? Förväntasfull? En fin uppslutning av nära och kära, gamla och nya kommer och haffar MIN BLIVANDE MAN och dom beger sig av på dagens, kvällens och nattens oförglömliga äventyr. Jag vet känslan, för jag hade den själv för några veckor sedan, och jag vet att han kommer ha TIME OF HIS LIFE idag!!!! Själv beger jag och min fina Pys in till stan för att träffa Ankiplonk som på Måndag beger sig på nya äventyr till Stavanger. Som jag kommer sakna henne, min fina gammalsomgatanvän! Efter det styr vi kosan mot Fylling för 2-års kalas för min systerdotters/guddotters 2-års kalas! Liten blit stor, fortare än du tror! Får träffa min familj och min bästa kusin som berättar roliga nyheter om min andra bästa kusin ( jag har "bara" 3 kusiner och alla är lika bra!!!) Vi äter bullar och glass och leker med nya leksaker och lever som vi vore Pippi Långstrump hela högen.
"Vill du heta Pippi?"
"Jaa."
"Ska jag kalla dig Pippi för alltid?"
"Jaa."
Stoppar in min son i bilen i en klänning som INTE är aktuell när det blåser lättare storm ute och det ska bäras unge och barnvagn in och ut i bilen, men vad gör det egentligen? Värre har jag skådat i veckotidningarna! Kommer hem och lägger min son som slocknar på två röda efter intensiv lek med kusinerna. Har ett långt och mysigt samtal med en av mina bästa bästa som bor så otroligt långt borta och vi tackar båda två elektonikgudarna som utplånar "långtborta" lite grann i alla fall och jag tackar Telenor global som gör att jag kan ringa för 79 öre i minuten till andra sidan jorden!
Snart väntar bädden, längtar! Kommer sova gott med vetskapen om att MIN BLIVANDE MAN har det så bra med alla sina närmaste vänner och att vi ses imorgon igen, pigga och glada!?!?! Jag kan nog inte annat göra än att använda ett av min arbetsplats favorituttryck. TACKSAMHET! Eller ska vi slå på stort och använda Sveriges favorituttryck EUFORISK!!!
(Har inte riktigt någon bild som passar dagens sinnesstämning och fick nog inte riktigt ner det på print heller så det är bäst att avsluta här. Innan det börjar balla ur ordentligt. Idag är en dag som jag borde börja skriva på en roman om jag hade velat, men det vill jag inte! Hepp Hepp!)

Kommentarer
Postat av: Moa

Mysigt inlägg :)

2012-06-02 @ 23:17:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback