Föräldraupptäckter: Världens töntigaste röst

Du har ingen aning om hur töntigt du kan prata innan du får ett barn. Visst, du har ju säkert träffat andras barn som du ska kommunicera lite med. Helt plötsligt höjs ditt tonläge otaliga steg uppåt och får en helt annan melodi;

"Heeeej, va du är söööt. Och vilka söta små hääänder du haaar. Jaa, du är jääääätte sööööt. De har din mamma och pappa gjort braaaa."

När du får ditt egna barn som blir tönteriet så mycket värre när du är hemma själv och ingen annan hör er dialog;

"Mammas lilla äääälsklingsfiiiis"
"ehrew"
"Jaaaa, det håller jag meeed om"
"ehrew"
"Jaaa, vad du pratar fiiint"
"ehrew"
"Åååååh, jag älskar dig ocksååååå"

Och-Så-Vidare-I-All-Oändlighet.



Här hade det passat fint med ett litet ljudklipp men nej,nej. Det bjuder jag inte på!


(Nu hoppas jag i all oändlighet att det inte bara är jag som har sådana är dialoger med mitt barn utan att alla mammor... och pappor (Pjuh, nu höll jag på att glömma dem igen) har det... Annars kanske jag är världens största ärkenörd. Vilket i och för sig inte är så tokigt det heller!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback