Yrkesskada?

Nu för tiden då halva ens liv levs på facebook kan man även kränga sitt skräp där. Detta tycker jag är mycket bra och jag har nog fått ihop några 1000-lappar på prylar som bara låg och dammade här hemma. Du lägger upp ett kort med en liten beskrivning på prylen och ett pris. Vill du ha prylen så skriver du en kommentar på kortet bestämmer träff med personen som säljer och dealen är gjord, så sjukt smidigt. Inga jävla blocket konton och skit som ska öppnas och annonser som ska betalas för och så vidare. Hur som helst så ser jag titt som tätt på en del annonsen något som gör mig lite full i skratt (för att använda ett rart uttryck) och jag undrar: "Hur tänkte du nu?"




Tror säljaren seriöst att någon kommer ge 2500:- för varan när säljaren redan har "prutat ner" den i annonsen. Priset KAN diskuteras. Nä men jag tror jag tar den för 2500:- även fast säljaren UPPENBARLIGEN kan tänka sig att gå ner i pris?

Eller är det bara jag som är lätt yrkerskadad och folk faktiskt köper för det utsatta priset?
Nej, så dumma kan väl ändå inte folk vara?
Eller?

*klia klia klia klia*

Eller ännu värre: "priset kan diskuteras vid snabb affär."
Vem bestämmer om den är snabb eller inte?
Näää, du var inte tillräckligt snabb så du får köpa för utsatt pris, tyvärr!

WTF liksom!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback