Att Vara Student!

Att vara student är bra, för det mesta!

Du ruinerar dig på studielån för att förhoppningsvis få ett bra och tillfredställande jobb i framtiden. Detta gör att du får leva fattig i minst 3 år för att sedan betala tillbaka alla fattiga år i en si så där 30 år eller nåt.

När det är vår och fint väder ute kan du vara ute.. o det är bra skit! Det tråkiga är att hela juni, juli och augusti måste du jobba röven av dig för att ha råd att leva övriga året. Detta gör att du är vitare än alla vita tillsammans och helt utarbetad när hösten kommer.. Detta året ska jag jobba lite, för jag vill vara ledig o njuta av mitt underbara liv, detta genererar i att jag kommer vara fattig, men brun!

Diciplin! Detta är ett ord jag inte har lärt mig än. Om det är något du behöver som student, så är det diciplin. På tisdag har jag ett fördjupningsarbete att lämna in. I helgen ska vi till Kalmar och vad gör jag?? Tanken var att jag skulle upp tidigt för att gå till bibblan och plugga innan föreläsningen klockan 12. Japp, jag gick upp tidigt, var klar till 9,30.. Frågan är ju nu om jag är på biblioteket? Nej, kom på att jag kunde göra det hemma, eeeeeller hur!! Har alltså inte börjat än, diciplin är mitt andra namn....................................

De flesta studenter längtar efter att få jobba, tjäna pengar. Ha möjligheten att unna sig saker och ting, utan att få dåligt samvete att man igentligen inte har råd.
Alla som har pluggat och nu mera jobbar längtar tillbaka till tiden som student. Så mycket fritid och roligheter.

Att man aldrig kan vara nöjd!

Kommentarer
Postat av: emma

Hej! Om du är sugen på att vinna ett par skor.
var gärna med i min tävling.behöver fler tävlare så hoppas du är med ;:)
http://enlitentax.blogg.se/1207861704_tjejer_passa_p__ni_ka.html

Postat av: http://TUMADRE.blogg.se

Eftersom emma här ovan nämner det, så kan jag lika gärna också göra det.
Jag lägger upp en tävling på min blogg lite senare idag. Kika gärna in då! :)
Ha en bra dag!

2008-04-16 @ 11:32:30
URL: http://TUMADRE.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback