Du, Efter Plugget - Det Fixar Sig Alltid!

Det finns bara en anledning till att jag skriver ett blogginlägg just nu. Jag pluggar! Motivationen är bortom botten på en bottenlös sjö. Jag tackar gudarna att det här är den sista terminen sen är jag klar. Vi firade nyår med 2 läkarstudenter. De hade pluggat exakt lika länge som mig, men har ytterligare 3 år kvar. Dom är alltså bara halvvägs ... Fy fan! Om jag hade vetat att efter maj har jag lika mycket kvar så hade jag varit helt knäckt. Det är därför jag inte läser till läkare, enbart därför!!
Annars lyssnar jag på Ted Gärdestad samtidigt som jag läser i en bok, surfar lite och skriver ett paper om det jag läser om i boken - Arbete, konsumtion och den nya fattigdomen av Zygmunt Bauman.. Jag gillar den snubben, han har skrivit om kärlek, ur ett sociologiskt perspektiv, men ialla fall om kärlek och jag gillar kärlek.



Jag vet en vän, som är lika blåögd som jag
Vi borde få det bra
När min fingrar inte känner mer
När mina ögon inte längre ser
När livet vänder, ska jag ännu be
Come give me love, come give me love

Kom ge mig sommar
Kom ge mig liv
Kom ge mig kärlek
och livsmotiv
Kom ge mig kroppen
Kom ge mig allt som du har
O jag ska stanna kvar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback