Nära Skjuter Ingen Hare!

Jag har gjort några tappra försök med att vara så där Vintage häftig i min klädstil som är på den glödheta tapeten just nu. Fynda second hand kläder och dyligt!! Jag har gått in på myrorna och allt vad det heter med förhoppningar att hitta de där läckra kläderna man läser om över allt. Och dessa makalösa kreationer har endast kostat den lyckliga innehavaren ynka 100 spänn. En hel outfit från topp till tå för 100 spänn, låter ju helt fantarre!
Jag går med entusiasm och vilda fantasier om vilka kreationer jag kommer hitta till närmaste second hand butik...Men bara en halv meter in i butiken kommer den där kliande äckliga känslan över mig.. Lukten av gamla avdankade kläder sticker i näsan. Flottet som hamnar på fingrarna efter att du tagit i några få klädesplagg gör mig illamående. Den kliande känslan som kryper genom kroppen när du tänker vem tusan har haft dessa kläder. Kanske att personen i fråga nu mera ligger sex feet under och har snorat och harklat runt i den där gamla vintageblusen i flera år innan den kom till dina ägor. Jag tänker loppor, kräks, kiss, bajs, snor, kråkor, sjukdom!!! Alla ambitioner att hitta något fint retroplagg som du är unik och ensam om att ha är snabbt bortblåst och du tar en frihetens djupa andetag så fort du kommer utanför affären. Lägger en extra påminnelse i minnet att det här med second hand inte är något för dig, du vill ha nytt o fräscht och inte något som något dött har hasat runt i.

Har dock inte gett upp min second hand dröm helt och hållet.
Nu har jag stora ambitioner om att hitta lite härliga möbler på någon loppis. Jag är av full förhoppning att det inte är någon som har kräkts, kissat, bajsat, snorat, kråkat eller dött i/på de bedårande möbler jag inom en snar framtid kommer att fynda!!!

image409
Så fin det ser ut - loppor, kräks, kiss, snor, kråkor, sjukdom that´s dålt under ytan!

Kommentarer
Postat av: Shilan

Hej raring! Vad söt du är =) Tänkte fakrtiskt på dig häromdagen och att det vore kul om du kom hit och partajade nån gång.. Speciellt om det är nån rolig spelning, det tror jag att du skulle uppskatta! Jo de ringde mig från hultsfred häromdagen, och jag blev skitpepp! Jag försöker samla ihop ett gäng - så i år får vi ha en stor tältsamling! Kommer blir great.. Vilka är det som ska med från hamlstad då? Kramar!

2008-03-03 @ 17:46:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback