~Ciccis Kånfäschön~

Fårgiv mi fader kås aj häv dön a littel sind

För ett par dagar sedan när jag varm o svettig städade min lägenhet i typ 4 timmar skulle jag avnjuta ett par varma mackor fram mot kvällningen. Mackor med  ketchup, skinka, ananas, ost o en massa oregano på en tallrik i ena handen o ett glas mjölk i andra. När jag gått de två stegen från "köket" till soffan vråkade (ja, jag vet att det heter råkade, men på mitt språk har det alltid hetat vråkade) jag välta tallriken så mackorna gled ner på golvet o ett moln av oregano puffade upp i rummet för att sedan landa i en fin hög på det nystädade golvet... "Åh, suck, orkar ta fram dammsugaren igen o någon sopborste har jag inte... Men.... Där ligger det en liten matta... skyffla skyffla in den lilla högen med oregano under mattan... så där ja, lägenheten är felfri igen"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback