Morgontortyr.

Jag har skrivit i ett antal inlägg innan om mitt och pysens morgonmys, morgonMYS var det ja. En gång i tiden.
De senaste veckorna har lilleman utvecklats enormt och verkligen hittat sina händer. Underbart med utveckling men herre min tid vilken kamp jag, mitt ansikte och mitt hår har varje dag mot de där små knubbiga händerna som jag älskar så innerligt!

Varje morgon börjar ungefär så här:

*06,00ish pysen lyfts över till vår säng för någon timmes extra sömn, ah skönt!
*07.30ish tortyren tar sin början.
*07.31 en liten hand med fem fingrar börjar trevande undersöka ett öga. Först som ett par knytnäveslag som senare utvecklas till ett petande för att avslutas med att försöka plocka ut ögat från hålan. AJ!
*07.35 nä men titta en näsa, vad roligt! Först drar vassa små naglar längst näsan och tar tag i den med ett stadigt grepp. Liten hand försöker sedan otaliga gånger att slita loss näsan från ansiktet. Nej, den sitter fast vill jag då säga i mitt, tro det eller ej, nästan sovande tillstånd. Dags att prova något annat! Litet långt finger ålar sig upp i en näsborre så långt upp som det bara går för att sedan grabbas tag om med hela handen. Aj, detta gör ont och nu böjar jag vakna till på riktigt.
*07.47 pysen lämnar näsan för ett tag för att utforska munnen. Här kan det dras i läppar och petas på tänder och allt annat obekvämt med små vassa naglar. Aj!
*07.51 ett spännande hår att dra i, Jippi! Och inte en stor tofs utan en sï så där 3-4 hårstrån som givetvis sitter på de värsta ställena som nacken eller tinningarna. Hur lyckas han med detta?
*07.51-08.04 alternerar mellan de olika ansiktshålorna samt håret. Aj, AJ,Aj och AJ!
*08.05 lämnar ansiktet och börjar istället gnälla och sparka och sparkarna brukar av någon anledning oftast träffa mig i magen och på bröst.
*08.06 Okey,okey, okey! Budskapet har gått fram. Dags att kicka igång dagen!

Som förövrigt innehåller ett antal hårryck, näspet, knytnäveslag, och rivsår på kinderna. Men ibland lyckas han få till en klapp på kinden och det, det är värd all tortyr med små ljuvliga händer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback