Åh nej självklart!

Typiskt så det är, så det är!
Jag skulle baka idag inför Pysens 1-årskalas på lördag. Brysselkakor stod på schemat, fast med blått socker istället för rosa. Det gick åt fanders skulle man kunna konstatera utan att överdriva!

Jag skulle backat ur redan vid degknådandet för det var där det började gå ut för/rakt ner åt. Det blev liksom aldrig någon deg! Jag läste receptet om och om igen och allt var korrekt utfört men degen tog sig inte! Skam den som ger sig tänkte jag och efter mycket om och men fick jag ihop till några jävla rullar, olidligt sköra men dock rullar.
Nu blir nedförsbacken något brantare: rulla rullarna i karamellfärgat socker, jo men TJENA! Istället för 2 droppar karamell färg blev det typ... Lite fler droppar = väldigt blött socker. Försök och rulla degrullar som faller i sär bara du råkar andas på dem i blött socker = fail fail fail! Jag lyckades till slut få några klumpar med socker på varje rulle och nu skulle skiten in i kylen för kylning innan de skulle skäras i kakbitar.
En jävla rulle lyckades inte ens klara sig helskinande ut ur kylen, där den stått STILLA på ett FAT! WTF!? När jag kommit till detta uppskärningsmoment var jag långt ner i backen alltså och jag förlorade många kakor under denna helvetesfärd. Sista momentet: grädda i ugnen 175 grader 10 minuter. Do I need to tell you guys how that went? Det finns olika grader i helvetet och min ugn är jävligt het! 50 kakor skulle det bli enligt receptet... Ja...

Hade inte tänkt berätta denna historia men någon tyckte det var instagram material... Och han har ju några upp på mig efter hans egna juveler som jag bjussat er på!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback