By request...

Jaha. Nu gick det tydligen bra att fylla på Joels juveler för det här tyckte Joel ABSOLUT var bloggmaterial. Ditt ord är min lag...

Igår kväll hände det som inte får hända en småbarnsförälder. Lagom till vi skulle göra Pysens nattavälling så där vid 22,30 så inser vi att vällingen är SLUT. Finito, over, out, endelige, lopullinen, finale, letzte, the end!
Jaha, säger jag. Detta är givetvis ditt fel, Joel! Du tog den sista vällingen och slängde paketet utan att säga till mig om att köpa ny! Så för att bli förlåten för sina synder googlade (I LOVE Google, big time!) Joel på hemmagjord välling och hittade ett recept.

Vattten: Ja, det har v hemma.
Mjölk: Ja, det har vi hemma.
Mjöl: Ja, det har vi hemma.

Vi shakade ihop den där blandningen ställde i kylen och bad till gudarna att lilleman skulle godta denna hemmagjorda vällingen annars skulle det bli en lång lång lång natt för oss (läs Joel). Så när han vaknade upp vid 01-tiden och grät hysteriskt efter sin välling var det bara att plugga in flaskan. Och jo, det gick fint. Han drack upp hela flaskan!

Halleluja och vad jag är lycklig att jag fick barn 2011 där man i panik kan hitta det mesta på internet dygnet runt... ... ... Hur gjorde man egentligen innan internet? Var det ens möjligt att ta sig fram i livet?

Hur som helst!

Så där Joel, nu har världen fått läsa om hur bra du är. Nästan som McGyver skulle jag säga. Fixar det mesta med en spottloska och ett tummavtryck, något sånt!


The chiseldisel!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback