Livet...

...Tänk vad det förändras! Igår hade vi några goda vänner över för lite fredagsmys, fredagsmys. Bara där har livet förändras! Hade det varit för 2 år sedan hade det varit fredagsfest! Nu förtiden ser vi alltid till att ha lite alkoholfria öl hemma i fall att någon ska vara nykter av någon anledning. Och istället för en BIB räcker det med en flaska vin att dela på. När hände denna förändring? Och efter middagen sätter sig alla bänkade framför TV, vi kan ju inte missa ”På spåret” som böjar kl 20, kanske en öl till del, eller ska vi slå på stort med en whiskey? Lagom till klockan slår 23 har gästerna gått hem, disken är diskad och sängen kallar!

Men, jag gillar det! De där svettiga nattklubbarna som var ett virrvarr av dans, raggande, drickande, rökande och flirtande känns allt annat än lockande! Och skulle jag ta mig ut på ett dansgolv idag hade jag förmodligen känt mig väldigt awkward! Jag kan ju knappt hålla takten på mina zumba-pass!! När hände denna förändringen?

Kan det ha något med en stor stor mage som efter 9 månader blev en liten liten man? Kan denna lilla man ha ett finger med i spelet tro? Och kan det vara så att fredagsmyset igår var av den lugnare karaktären för att fröken i fråga hade sitt BF igår och med andra ord var ganska sprickfärdig? Och kan det vara så att hennes gubbe behövde hålla sig nykter in case of emergency?

Kan va så!



Väldigt, Väldigt dansant 2006! (Ocxh 20 kilo lättare!)



Väldigt dansant 2007! ( och alla dessa partypinglor är nu mera mammor!))



Ganska dansant (och helt omedveten om att det låg ett litet litet liv i magen) på Nyårsafton 2010-2011!



Oerhört odansant i September 2011!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback