Hometown.

Då har jag och pysen spenderat några dagar i Kalmar. Och vad hände där?



Det snöade en väldigt massa och var väldans kallt, typ -20 grader. Burr!



Bror min och hans tjej kom på fika och hängde med sin systerson...



Pappa fick en specialgjord semla delux XXXL! Han var nöjd....



...och åt upp en fjärde del. Kalasa på, ett och två!




Jag skottade garageuppfarten 4 gånger och längtar efter att ha en egen garageuppfart att skotta. Så jädrans kul ju!! Skotta is the shit!!! (Hus = babywatcher + garageuppfart att skotta = vi måste skaffa hus!!!)



Pysen var inne och mös med mormor och morfar i hemstickad tröja och mössa...



...och jag var ute och åkte pulka, tefat och stjärtlapp. Kan efter detta med all säkerhet konstatera att jag inte är 10 år längre! Hej Hej kylskåpssmidighet! Hej Hej Intehaenrumpasomfårplatspåenstjärtlapp!



Dessa fina grabbar var mina pulkabuddies!



När vi hade pulkat klart byggde vi en snölykta som lös så fint utanför huset.



På vägen hem blev jag stående i en bilkö för det hade skett en olycka. Men tillslut kom vi hem i ungefär  i samma skick som vi var i när vi lämnade våran fina stad av halm!

Jag gjorde även lite grejer som inte dokumenterades:

Åt lunch med 5 vänner. Jenny, Lina, Jennys bebis i magen, Linas bebis i magen och pysen.
Var på stan med mamma och sprang i tygbutiker och bröllopsbutiker (Japp, ska gifta mig i sommar för er som inte vet det).
Skrapade bilen 6 gånger på en dag, suck! (Inte lika kul som att skotta garageuppfarten.)
Var hemma hos Lina och hennes fina familj och åt semlor (Japp, det blev ganska många semlor under helgen, tur jag skottade så mycket).
Sen åt jag givetvis massor av mammas goda mat.
Var uppe ungefär 5 gånger varje natt med orolig unge. ZzZzZz!

Det var väl ungefär det.

Nu ska jag damma av någon gammal handväska så jag kan fortsätta i fotoutmaningen. Tur att jag har till April på mig att bli klar!

Kommentarer
Postat av: Ida

Hej Cicci!

Va roligt att kika in här och se hur ni har det, o Loe han är ju så söt! O va roligt att ni ska gifta er i sommar, grattis! När blir det? Som sagt, roligt att kika in här och uppdateras lite. Ha det bäst o hälsa familjen! Kramar


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback