Nu bär det av...

Idag har jag bokat resa till mig o Joel. Resan går av stapeln (?) den 8 april och vi är borta i hela 10 dagar. Destinationen för vår resa är Florida, närmare bestämt Tampa. Varför vi har valt att åka just dit är för att en av mina gamla kompisar ska gifta sig den 10 april OCH man kan inte missa ett bröllop för allt i världen.

Alltså gamla kompisar, det där lät ju lite hemskt, fast hon är ju en gammal kompis, en god gammal kompis. Vi lärde känna varandra någon gång i högstadiet, ingen av oss kommer ihåg riktigt när det var, kanske vid busshållsplatsen? Genom vänner? Tur? Otur? (haha) Hur som helst var vi partners in crime under många år och vi hade (har kanske fortfarande) ett on-and-off förhållande utan dess like under många år. Det började ju där i högstadiet med att vi var bästisar varannan vecka och ovänner varanna vecka, vi blev väl vänner ungefär till helgen igen kan jag tänka mig. Det var även under denna tiden som vi träffades ungefär mitt i mellan våra hus för att tjuvröka. Vi hade givitvis med oss varsen rökvante, handkräm och tuggummi alternativt tandkräm. Att man trodde att det räckte för att inte stinka rök när man kom hem igen... naiva små flickor! Med tiden mognade vårt förhållande en aning och vi la väl inte ner fullt så mycket tid på att tänka på killar, drömma om killar, sjunga om killar, fantisera om killar, smyga utanför intressanta killars hus utan gjorde lite annat...också. Vi blev ju 18 liksom, krogen, alkohol, sena nätter osv. Vi behövde inte längre gömma våra cider i komposten utanför Åsas hus inför valborg och skolavslutningar. Hela Kalmar krogliv var uppdukat som ett stort smaskigt smörgåsbord framför oss, och oj vad vi åt av detta bord mangen mangen gangen (tyska).

Hur som helst, tiden har gått och vi har hållt kontakten, intensivt vissa perioder och inget alls under andra perioder. Men huvudsaken är ju faktiskt inte hur ofta man träffas eller hörs utan att man vet att man har varandra när det väl behövs. Som nu då, vi lovade ju varandra som 15 åringar att vi skulle vara varandras brudtärnor... Nu behöver vi ju inte ta detta så bokstavligt utan jag tycker ju att det räcker med att komma på bröllopet, närvara helt enkelt.

Jag gick igenom mina bilder, tänkte hitta en bild på Åsa o mig.. Kom snabbt fram till att våra glansdagar var INNAN digital kameran entrade världen( plus att jag förmodligen var den sista ungdomen som använde en vanlig kamera de sista åren jag använde min, fram till 2007)...hrmpf, men jag hittade några bilder som någon förmodligen har scannat in på datorn någon gång under 90-talet/tidigt 2000-tal. Så, detta var det bästa jag kunde hitta...





Här med Johanna och Moa.. Jag som sagt att jag aldig
sett ut som en fjortis, jag får nog ta tillbaka det påståendet.




Här ställde Åsa så snällt upp och var en Beatles när
vi gjorde vårt projektarbete (hette det så) i 3:an. Jag
var Ringo Star!




På Åsas student hemma hos henne med Moa och Aisha
och hennes syskonbarn från USA.



På min födelsedag 2006 på Palace i Kalmar, det var
en rolig kväll!

Så, det är helt enkelt dags att träffas och föreviga våra ljuvliga nunor ihop igen på kort. jag ska ta så jäkla mycket kort, det ska jag... Jessörribob!

Bubblare:



Vi har ju gaddat oss ihop också. Dumt tyckte många,
ni kanske inte är kompisar hela livet. Skit i det tyckte
vi och gjorde våra tre stjärnor som vi sa att vi skulle
göra en stjärnklar natt i början av 2000 under en kall
kvällspromenad i gamla dalen. Och, nej jag har då inte
ångrat mig, dem sitter precis där de ska!



Kommentarer
Postat av: Moa

Ohhh har ni bokat bilj ??? Vad kul !!! :)



Vilket underbart inlägg detta va, massa roliga bilder också !



Miss u PUSSAR

2010-02-16 @ 21:08:12
Postat av: Mini

HAHAHAHA!!

Hsr inte last din blogg innan, men kom in pa din i ratt tid! Ett helt inlagg om mig, jag ar smickrad!

Och det dar med brudtarnor, hade jag fatt bestamma sa hade du statt dar med mig, men det ar inte jag som bestammer mitt brollop!

On-off forhallande.. fniss, sa valdigt sant!

Love u!

2010-02-18 @ 21:22:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback