En till...

Okey, bara för att göra mitt Mos glad får den här bloggen hållas vid liv ett tag till =)

Framför mig har jag 5 buntar med trisslotter (1250st), 4 buntar med tianlotter och en bunt med skrapbingo som ska skickas tillbaka till svenska spel.... har suttit o tittat på de där ett tag och börjat tänka på att det kanske ligger en miljonvinst på mitt skrivbord... Börjar bli väldigt nyfiket här nu, tänk om vi har en miljonvinst i lägenheten och sen skickar tillbaka den till svenska spel!!!!!! Puh, kommer tyvärr inte få veta det förmodligen o bäst är kanske det!

Igår satt jag vid datorn och skrålade med i varenda låt som kom på playlist, oavsett om jag kunde texten eller inte. Efter ett tag kom Joel o stängde dörren... fattade hinten, höll tyst några låtar men helt plötsligt satt jag där och skrålade igen. Om det är musik i min närhet så sjunger jag, så är det bara! Synd att inte gud gav mig en fin sångröst för att skona mina närar o kära.

Det värsta Joel vet är att åka en längre sträcka med mig i bil... Undra vad det kan bero på. Sist vi reste till Kalmar lyssande vi på Astrid Lindgrens sagor, anar att detta var för att slippa sången.. MEN, som tur är finns det låtar med i dem med...

Det här är min favorit av Astrid lindgrens sånger. Men som Ronja säger: Det ska va Lovis!

Vargen ylar i nattens skog,
han vill men kan inte sova...
Hungern river hans vargabuk,
o det är kallt i hans stova...

Du varg. Du varg, kom inte hit, ungen min får du aldrig...

Vargen ylar i nattens skog,
ylar av hunger och klagan...
Men jag ska ge'n en grisasvans...
sånt passar i vargamagar 

Du varg. Du varg, kom inte hit, ungen min får du aldrig...

Sov mitt barn i bädden hos mor,
låt vargen yla i natten...
Men jag ska ge'n en hönsaskank,
om ingen annan har tatt 'en...

du varg, du varg kom inte hit, ungen min får du aldrig.
ungen min får du aldrig....

Kommentarer
Postat av: Moa

Oh ett inlägg till :)

Fortsätt så, me like ! Eftersom man inte pratar dagligen så är det alltid kul att följa din blogg och se vad som händer i ditt liv. Jag ska verkligen försöka komma i höst någon gång...!

PUSS sweet

2009-09-17 @ 09:50:31
Postat av: Moa

Dax för en update :)

Bilder är ett plus ! hahah PUSS


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback