Flyttkaos!

Nu har flytten till Halmstad äntligen blivit av o det har varit en kaosvecka.

Måndag: Flyttdag. Jag har ett handledningsmöte kl 13 i Halmstad, kunde det ligga mer olämpligt? Efter det så brummar jag, Linda o Johan (som är våra personliga änglar och räddare i nöden) upp till Gbg m ett tomt släp och musklerna spända. Väl framme var det bara att slänga in rubb och stubb i släpet och det räckte preciiiiis till allt fint vi har. Tillbaka till H-stad vid 21 tiden och då va det bara att börja knata de 6 våningarna med de stora möblerna.Okey, jag gick inte en enda gång, jag o Linda tog hissen, en minihiss som vi i slutet av kvällen till och med fick in sängmadrassen i, KNYCKLANDE!!! Vid 23 var vi klara och jag o Joel däckade i sängen.

Tisdag: Röja upp det värsta i lägenheten för att sedan åka back to GBG för bankmöte kl 16. Efter det en sväng till IKEA och Bauhaus för färg o annat smått o gått. Hem o städa lägenheten... i skenet från kökslampan.. HAHA! Sov på luftmadrass med ett minitäcke och en kudde, utan några lakan eller nåt. Planeringen är alltid under full kontroll...........

Onsdag: Bank nr. 1 för att skriva lite papper som hade glömts dagen innan, 10.30 bank nr 2 för att sälja vår lägenhet i Gbg. Ilfart med bilen till H-stad för att köpa vår nya lägenhet och vi 14.00 var allt klart. Då dunrade vi hem och började riva i sovrummet. Golv och garderob försvann på ett kick.

Idag har jag målat taket i sovrummet, efter en föreläsning av Joel i en halv timma om hur man gör... Hur svårt kan det va liksom? Enligt mina mått mätta så blev reslutatet helt vansinigt bra. Jag har även sanerat badrummet idag eftersom det luktade gubbe och gubbperfym där inne. Jag tror jag lyckades ganska bra med att få bort lite av lukten iaf..

Har tagit en del kort på detta kaos. Kommer lägga upp dem här så fort jag hittar kartongen med kamerasladden i. det kan ta lite tid.  Så framöver blir det förmodligen mycket renovering och inredning här på bloggen.

Förövrigt så har vi väldigt goa grannar. Medelåldern ligger väl ungefär mellan 80 och döden och alla tycker det är "så roligt med ungdomar i huset". De har suttit ett gäng med ca. 8 stycken från husen på en bänk här i solen hela dagarna sen vi flyttade. Snacka om ljugarbänk. Vår granne som bor mitt emot heter Inga och hon är en rar liten dam. Hon och hennes gubbvän har redan bjudit in os på The och ostmacka.. Raringar!

Nä, nu blir det dusch osen ut i det fina vädret, e trött på flyttkaoset nu. Ikväll blirdet grill hos Linda o Johan.. MUMS!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback