Scen Från Livet:

Den 19 December 2008, Göteborg.

Cecilia och Joel var i full gång med att packa inför deras resa över julen. Julklappar skulle slås in och ner i påsar. Resväskan skulle packas och inget fick glömas.
Cecilia står inne på toaletten och packa de viktiga sakerna där ifrån samtidigt som Joel ropar från sovrummet.

- SKA VI PACKA NER KAMERAN?

Cecilia svarar.

-JA, DET ÄR KLART. GIVETVIS!

Runt tolv tiden beger sig de lyckliga paret iväg mot tågstationen med all sin packning för att bege sig mot smålans skogar, närmare bestämt Möcklehult. Efter ett par timmars irriterande tågfärd anlände de 1 timma försent svettiga men trots allt lyckliga. Efter ett par timmar med trevligt umgänge frågade Joel sin Cecilia:

- Vart la du kameran?

- Jag? du frågade ju om du skulle packa ner kameran?

- Näää, jag frågade "har du packat ner kameran" och så svarade du "ja, det är klart. Givetvis".

-Nä, jag svarade inte på det. Jag svarade på "Ska vi packa ner kameran"


Summan av kardemumman blev en kortlös jul. Hoppsan hejsan!
Men jag kan summera den med lite ord istället.

*Mys i Möcklehult och jag var mörkrädd mest hela tiden.
*Jag lämnade familjen Petersson dagen innan julafton för att bege mif till Halmstad och faster Eva med familj.
* Obligatorisk morgonpromenad på julafton. Jag gick och trallade på Moviestar nästan hela vägen eftersom de är grannar med Harpo, snubben som sjunger låten.
* Sög på karamellen så länge som möjlig och öppnade inte julklapparna förens vid 9 på kvällen. Efter en demokratisk röstning blev kusin Magnus utvald till Tomte och han gjorde ett strålande jobb.
*SingStar för fulla halsar!
* Midnattsgudstjänst!!!! Kusin Anna konfirmeras så jag tänkte följa med till kyrkan, var ju trots allt tio år sedan jag var där sist (När jag själv konfirmerades) och kände att det var dags för syndernas förlåtelse. Det ångrade vi alla bittert som åkte dit. Fy fabian vad tråkigt det vaaar! Och kunde de hitta mer obekväma bänkar och kunde de knaka mindre. Och vem tusan kom på den briljanta idén att ha ylle runt den millimeter tunna vaderingen. Tusan vad det kliar och sticks när man har strumpbyxer. Ett plus var väl kanske att prällen trodde jag var en av konfirmanderna, still going strong! Välbevarad, rynkfri!
* Korvgrillning i skogen på juldagen.
*På annandagen var jag nöjd och åkte hem till Göteborg igen.

Om två dagar ungefär är det 2009. Jag ska ta med kameran till detta event!!!


Tack för danserna
Tack för tårarna på kinderna
Och stjärnorna på himlarna
Jag undrar varför det inte snöar längre kring jul föresten
Som jag minns det var det alltid snö på julafton
Men det kanske är en efterkonstruktion


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback