En så kallad svensk sommar...

...En underbar årstid när det är sol o värme, då kan man äta glass o jordgubbar, grilla eller ta en öl på en uteservering efter en dag på stranden. Då är livet som absolut bäst o de flesta minnen jag har från mitt snart 25-åriga liv är just sommarminnen. Då är man lite gladare än vanligt, lite socialare än vanligt, lite trevligare än vanligt, lite snyggare än vanligt, lite brunare än vanligt. Kort sagt - En uppgraderad version av sig själv som är helt jävla fantastisk!! Om det är sol alltså. Om det är en regning mulen sommar (!!!) så är man en sämre version av sitt forna vinter/höst/vår-jag. Finns det något värre än att känna somarens korta korta månader regna iväg, deppigheten blir så påtaglig o det one and only man hör eller läser är om den där solen, den gula saken som borde lysa på oss o göra oss heta! Snart, om några dagar, till helgen, till juli, till augusti, DET KOMMER BLI EN FIN SENSOMMAR!!! Det är alltid någon som hört eller läst att det kommer bli bättre, vädret kommer att vända. En gnista hopp tänds hos varenda svenne med blekfett fläsk att kanske, kanske kan det bli några dagar på stranden iaf. Det tragiska i kråksången är att om solen väl dyker upp o du faktiskt lyckas vara ledig på denna dag är vattnet svin kallt för att inom ett par dagar vara fullt med grönt slajm som kallas alger o är super-duper farligt o fastnar över allt på kroppen!
Men trots allt så bara äääälskar jag den Svenska sommaren, o det är ju trots allt de där få fina dagarna jag kommer komma ihåg tills nästa år. Sommar 2009, är snart här!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback