Jag HATAR Er!!!

Jag hatar verkligen fåglar, har gjort det så länge jag kan minnas.. eller inte Kirri iofs, en liten grön undulat vi hade som barn. Han bodde i köket o satt o kvittrade varje dag tills vi köpte en micro som skulle stå på kirres plats, då fick han flytta in i Beccas rum o slutade kvittra samma dag. Jag hittade Kirre en dag på burens golv, helt jävla sten död.. Becca anklagade mig för att ha dödat han bara för att det var jag som hittade han.. Hellooooo??

En vacker solig sommardag som jag spenderad i Ängby utanför Sthlm fick ett otrevligt avslut. Jag gick i all harmoni ner mot den lilla sjön som låg i skogen för att relaxa lite på bryggan.. Lyssna på fåglarna, lukta på blomorna, doppa fötterna i vattnet o tycka att jag var på jordens bästa plats. När jag vislandes skuttade fram på bryggan hörde jag helt plötsligt ett hotfullt.. "Wäää Wäää Wäää" jag stelnar till av skräck samtidigt som en and på speed kommer upp under bryggan med utsträckta vingar, små äckliga svarta snuskiga ögon "Wää Wää Wää" flyger den rakt emot mig. Jag fryser till is ett par korta sekunder innan jag vänder mig om o börjar springa som en jääääävla idiot med fågeln tätt efter mig.. jag springer o springer tills jag inte hör fågels hotfulla "Wää Wää Wää" längre. Tvärstannar, rättar till kläderna o kollar runt om någon sätt mig.. Går med lätt halvsnabba steg därifrån.. Nej, jag gick aldrig tillbaka till bryggan igen.

Här om dagen när jag o Nina var ute o gick vår promenad runt Nissan stog det en liten and uppe på en kulle.. så stilla så stilla så.. alldeles alldeles blickstilla.. "Är det en staty eller en riktig" började vi fundera på.. Tog ett par steg närmare, hoppade lite framför fågeln... Nina var lite vågligare än mig o tog några steg närmare fågeln "Ta en sten o kasta på den" Nina kastar en sten o den rör på sig.. Jag skriker,vänder mig ännu en gång om o springer allt vad benen bär. Nina hojjar efter lika sabbt hon i några meter tills vi stannar "Varför springer du för?" "Men, han skulle ju attackera oss, vi hade ju för fan kastat sten på han"

Idag när jag cyklade hem från jobbet stog det en äcklig äcklig kråka på vägen... Saktade ner farten o rullade långsamt fram, insåg att fågeln inte hade några planer att flytta på sig.. jag svänger snabbt ut till höger, in på gräset o cyklar i en båge lång bort från fågeln, man kan ju liksom inte riskera ett sånt där psykbryt den speedade anden fick (o nej, det var inte för att hon hade sina ungar/ägg under bryggan. Hon var ute efter mig) då kommer dom o hackar ut ögonen på en.. ja, det har jag sett på film!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback