Bok Tips!

Har ett litet boktips här, en bok som jag rekomenderar alla att inte läsa!! Den är så sinnessjukt dålig!! Tänkte berätta lite kortfattat om handligen o även ta ut lite citat, så ni förstår hur irriterande det är att läsa skiten.

Gud på en Harley-Davidson <-- tycker enbart titel förklarar hur dålig boken är!

Boken handlar om Christine som har ett tåkigt liv. Hon hatar sitt jobb o sina extra kilon, ja, hon avskyr allt som finns!
Men så en vacker dag stöter hon på Joe(Gud) på stranden o saker o ting förändras. Joe menar att han var lite snål med de tio bud orden så han ska nu besöka varje människa på jorden o ge dem egna budord. Joe kan även läsa tankar o that kinde of shit. Christine blir med lite enkla medel (flyttar till ett litet hus på stranden, slänger massa kläder, börjar gå ut o gå, slutar dricka alkohol, jobba mindre mm) en bättre människa o skit snygg o hela den biten med hjälp av Joes egen designade budord för just Christine. har inte läst klart boken än, så det kanske får bli en upp datering av citaten senare.

"Han sa ingenting, utan tog bara upp händerna ur jeansfickorna och strök milt bort mina tårar från kinderna. "Jag är den Gud som du har vänt ryggen  i alla dessa år." ...."En del tycker inte om ordet Gud utan använder uttrycken Högre Makt eller Den Allsmäkitge i stället", sa han och log. ... "men jag todde att du hetteJoe", sa jag och såg på honom genom tårarna. "

"Han läste upp andra budet med djup och melodisk stämma. "Lev för studen. Varje ögonblick är dyrbart och får inte ödslas bort."

"jag nickade och slickade upp glassen som rann nerför struten. Det föll mig inte in att fråga hur han kunde veta att jag nyligen hade planterat om flera av mina snabbt växande blommor."

"Mannen brevid hade uppenbarligen hört vad som sagts, men det brydde sig inte Joes om. "Ora dig inte för honom", sa han och log. "jag har inte kontaktat honom ännu. Enligt min tidsplan ska jag inte träffa honom förrän om fem år."

"Nu tänkte jag bryta mot alla regler som jag hade läst om i damtidningarna. Där stod det  att man fångar en man genom att dölja sitt rätt jag."
(WHAT???)

"Till min förvåning upptäckte  jag att även han drack mineralvatten. Förr i världen skulle jag ha tyckt att han verkade vara en trist renlevnadsmänniska, men nu fylldes jag i stället av beundran."


Kan nog hitta hur mycket som helst.. hela boken är skrattretande... Hur FAN kan man skriva en sån kass bok. jag förstår tanken med skiten, men det funkar inte riktigt hela vägen. Pinsamt men sant!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback